راهنمای غرفه های دوسالانه ونیز ۲۰۲۲

نمایشگاه امسال دوسالانه ونیز با تمرکز بر سوررئالیسم و تاکید بی سابقه ای بر زنان هنرمند برگزار میشود. همچنین این نمایشگاه با اشاره به نوشته های لئونورا کارینگتون، «شیر رویاها» نام خواهد داشت.

به گزارش گالری آنلاین، دوسالانه ونیز 2022 تحت نظارت سیسیلیا المانی از 23 آوریل تا 27 نوامبر برگزار می شود.

موضوع غرفه ها از حفظ باتلاق های ذغال سنگ نارس در پاتاگونیا تا مقاومت زنان سیاه پوست، از افول اقتصادی در ایتالیا تا پرچم غنا است.

در زیر، راهنمای تعدادی از غرفه های ملی که تاکنون اعلام شده است را بررسی میکنیم، به همراه چهار شرکت کننده که رویدادهای جانبی مورد تایید دوسالانه را تولید می کنند. اکثر غرفه ها در Arsenale و Giardini - دو مکان اصلی نمایشگاه اصلی بینال - واقع شده اند، اگرچه برخی از آنها در مکان های مختلف در سراسر شهر قرار دارند.

آلبانی

آلبانی یکی از معدود کشورهایی خواهد بود که تنها با یک هنرمند درگذشته نمایشگاه خود را برگزار میکند. او لومتوری بلوشمی است، که در سال 2020 بر اثر عوارض ناشی از کووید درگذشت، یک مراسم بازدید پس از مرگ در قالب غرفه آلبانی 2022 با حدود 12 قطعه که گستره آثار این هنرمند را پوشش می دهد، ارائه می شود. او اولین زنی است که نماینده آلبانی در بینال ونیز است. آدلا دمتجا، متصدی سازماندهی این غرفه، به یورونیوز آلبانی گفت که بلوشمی یکی از اولین هنرمندان آلبانیایی بود که اجرا را در آثارش گنجاند.

مکان: آرسنال

آرژانتین

مونیکا هلر، که نقاشیها و ویدئوهایش با استفاده از فناوریهای جدید انجام شدهاند، نماینده آرژانتین خواهد بود. طبق گفته Terremoto، غرفه او شامل 15 ماژول است که انیمیشنهای سه بعدی را نمایش می دهد و اولین باری است که سایت میزبان یک سازه ویدیویی است. Alejo Ponce de León، که سرپرستی غرفه را بر عهده خواهد داشت، گفت که فقدان سیاست آشکار در کار او "دلیل بر این است که او می تواند راه حل های اساسی برای مشکل معاصر , تصویر هنری ارائه دهد"

مکان: آرسنال

ارمنستان

آندریوس آروتیونیان با مجموعه جدیدی از آثار صوتی به نام «غریب» نماینده ارمنستان در بینال ونیز خواهد بود. این قطعات جدید در غرفه ای به سرپرستی آن داویدیان و النا سوروکینا تنظیم میشوند و اشکالی از بیگانگی و تعلق را بررسی می کنند. یک وبسایت برای غرفه با استفاده از یک عبارت گیج کننده، ارائه را به سخره میگیرد: آدم فقط با تصور چیزهای واقعی شروع میکند. در نهایت، چیزهای واقعی خودشان آشکار می شوند.

مکان: Campo della Tana، Castello 2125

استرالیا

هنرمند صدا، مارکو فوسیناتو، نماینده استرالیا در پنجاه و نهمین بینال ونیز خواهد بود و الکسی گلس-کانتور، مدیر اجرایی Artspace در سیدنی، نمایشگاه فوسیناتو را سازماندهی خواهد کرد. فوسیناتو در کار خود که در نمایشگاه اصلی دوسالانه ونیز 2015 به سرپرستی Okwui Enwezor نیز گنجانده شد، به بررسی حالت‌های ادراک می‌پردازد. قطعاتی از این هنرمند همچنین در اولین نمایشگاه هنر صوتی موزه هنر مدرن که در سال 2013 به نمایش گذاشته شد، به نمایش درآمد. در قرنطینه شدید استرالیا ، فوسیناتو برای نواختن گیتار الکتریک در بینال حاضر خواهد شد، در پروژه ای گریزان که بخاطر ادامه علاقه طولانی مدت هنرمند به مرز نازک بین نظم و بی نظمی عمل می کند.

مکان: جیاردینی



logo-samandehi