مجسمه فردوسی در رُم ایتالیا مرمت شد

مجسمه حکیم ابوالقاسم فردوسی، شاعر پرآوازه ایران در ایتالیا به‌ مناسبت روز بزرگداشت این شاعر حماسه‌سرا، پاکسازی و مرمت شد.

به گزارش گالری آنلاین، ایسنا به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی صداوسیما نوشت، ۲۵ اردیبهشت (۱۵ ماه مه) در تقویم ملی ایران روز بزرگداشت «حکیم ابوالقاسم فردوسی»، بزرگ‏ترین حماسه‌سرای ایران و جهان نام‌گذاری شده است.

حکیم ابوالقاسم فردوسی سال ۳۲۹ هجری‌قمری در روستای «باژ» شهر تاریخی توس در استان خراسان رضوی متولد شد و به‌عنوان مهمترین و شناخته شده‌ترین سخن‌سرا و فارسی‌سرای ایرانی شهرت دارد.

تندیس حکیم ابوالقاسم فردوسی که در میدانی به همین نام در شهر رم، پایتخت ایتالیا، نصب شده است با پیگیری رایزنی فرهنگی سفارت ایران در ایتالیا و توسط شهرداری رم مرمت شده است.
پاکسازی مجسمه حکیم ابوالقاسم، شاعر حماسه‌سرای نامی ایران توسط گروهی از استادان مرمت‌کار ایتالیایی به مدت ۱۵ روز و پیش از فرارسیدن روز بزرگداشت فردوسی در ایران انجام شد.
تندیس فردوسی که از مرمر سفید ساخته شده است و یک متر و ۸۵ سانتیمتر ارتفاع دارد، کار استاد «ابوالحسن صدیقی»، پیکر تراش بزرگ ایرانی است که در سال ۱۹۵۸ میلادی در میدان فردوسی شهر رم نصب شده است.

میدان فردوسی رم در یکی از مناطق سرسبز پایتخت ایتالیا قرار دارد.

logo-samandehi