از بزرگترین مجسمه برنزی پایتخت رونمایی شد

صبح امروز دوشنبه مراسم رونمایی از بزرگترین مجسمه برنزی پایتخت در میدانگاه سعدی برگزار شد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا، در این مراسم محمد مهدی اسماعیلی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی)، غلامعلی حداد عادل (رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی)، مهدی چمران (ریاست شورای اسلامی شهر تهران) و جمع دیگری مسئولان شهری حضور داشتند.

این مجسمه که از آن به عنوان بزرگترین مجسمه برنزی پایتخت یاد می‌شود، از شاعر فارسی‌زبان، سعدی شیرازی ساخته شده است؛ که با احتساب پایه سنگی ۴ متری ٧.٢ متر ارتفاع بیش ۱.۳ تن وزن در مدت یک سال و نیم توسط دهقان محمدی هنرمند جوان طراحی و ساخته شده است.

در مراسم رونمایی از این مجسمه محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز حضور داشت و اظهار کرد: این هفته به نام هفته بزرگداشت سعدی بود که برنامه‌های خوبی به این مناسبت برگزار شد.

وی گفت: امروز نیز با مساعدت سازمان زیباسازی شهرداری تهران و شورای شهر تهران توانستیم این تندیس را در این میدانگاه جدید بهره‌برداری کنیم.

وزیر ارشاد اسلامی تاکید کرد: گام بعدی پرده‌برداری و رونمایی از مجسمه حکیم نظامی در میدان ونک خواهد بود. او نیز از مفاخر بزرگ ایران زمین است.

وی افزود: این رویکرد در حال تقویت است. ان‌شاءالله در تهران و سایر مناطق کشور توجه جدی به احیای نام مفاخر بزرگ خواهیم داشت که بحثی هویتی، ملی و تمدنی است.

در ادامه غلامعلی حداد عادل نیز با حضور در جمع خبرنگاران در باب گلستان سعدی گفت: سعدی آموزگار جاودانه زبان فارسی است و از سال ۶۵۶ هجری قمری که گلستان تالیف کرده هر کس در ایران و جهان فارسی آموخته شاگرد سعدی است.

logo-samandehi