رکورد شکنی مجسمه عنکبوت غول پیکر

رکورد 32.8 میلیون دلار برای مجسمه عنکبوت غول پیکر لوئیز بورژوا، هنرمندی که با آثار هستاد سالگیش شناخته میشود، در حراجی ساتبیز ثبت شد.

به گزارش گالری آنلاین، ساتبیز روز جمعه 19 می 2023 اعلام کرد یک عنکبوت برنزی به ارتفاع 10 فوت رکورد جدیدی را برای مجسمه یک هنرمند زن به ثبت رسانده است.

"عنکبوت" محصول 1996 لوئیز بورژوا، که بیش از 10 فوت قد و بیش از 18 فوت عرض دارد، به قیمت 32.8 میلیون دلار با احتساب هزینه‌ها در فروش عصر پنجشنبه 18 می 2023 در نیویورک فروخته شد.

این فروش همچنین رکورد جدیدی را برای اثری از Bourgeois به ثبت رساند.

تنها چهار اثر عنکبوتی هنرمند فرانسوی-آمریکایی تا به حال در حراجی ظاهر شده است. در می 2019، یک اثر دیگر به قیمت 32.1 میلیون دلار در کریستی در نیویورک فروخته شد.

رکورددارد هنرمندان زن در حراجی هنوز در اختیار تابلوی جورجیا اوکیف به نام "جیمسون وید" است که در سال 2014 توسط موزه پل های کریستال آلیس والتون، وارث Walmart در بنتونویل، آرکانزاس به قیمت 44.4 میلیون دلار خریداری شد.

مجسمه ای که عصر پنجشنبه فروخته شد قبلاً متعلق به Fundação Itaú برزیل بود.

بورژوا که در سال 2010 در سن 98 سالگی درگذشت، تا 80 سالگی شروع به خلق عنکبوت های خود نکرده بود، اما این موجودات سر به فلک کشیده به شناخته شده ترین آثار او تبدیل شده اند.

مجسمه‌های این مجموعه در بسیاری از موزه‌های برجسته جهان از جمله موزه گوگنهایم در بیلبائو، گالری ملی کانادا در اتاوا، دیا بیکن در نیویورک و تیت مدرن در لندن به‌طور برجسته به نمایش گذاشته شده است

logo-samandehi