پیش بینی چهره‌های پرتره های تاریخی با فناوری هوش مصنوعی

ناتان شیپلی یک گرافیست اهل سانفرانسیسکو است که از هوش مصنوعی (AI) برای بازآفرینی تعدادی از شخصیت‌های تاریخی و نقاشی‌های معروف به عنوان انسان‌های امروزی استفاده کرد.

به گزارش گالری آنلاین، این هنرمند عاشق خلق تصاویر غیرممکن و کشف فناوری جدید است. ناتان پیشینه ای در زمینه انیمیشن و جلوه های بصری دارد و هنگامی که امکانات هوش مصنوعی و ابزارهای یادگیری ماشین را دید، متوجه شد که کارهای زیادی می توان با استفاده از آنها انجام داد که در غیر این صورت غیرممکن بود. این هنرمند می‌گوید: «حتی برخی از چیزهایی که ممکن است از نظر فنی با VFX و CG امکان‌پذیر باشند، همچنان می‌توانند بسیار وقت‌گیر یا گران باشند، در حالی که هوش مصنوعی امکانات کاملاً جدیدی را امکان‌پذیر می‌کند.

ناتان می‌گوید کشف اینکه چگونه یک مدل هوش مصنوعی ساخته شده بر روی یک مجموعه داده خاص با یک چارچوب خاص، می‌تواند جهان را «دیده» و سپس تصاویر را تغییر دهد، جذاب است. هوش مصنوعی فقط آنچه را قبلا دریافت کرده است «می داند» و جهان را از طریق این لنز فیلتر می کند. هر یک از تغییرات کوچک در مجموعه داده، پارامترهای آموزشی، مدل و تصاویر ورودی، همگی امکان تغییر خروجی را دارند. این فضایی است برای کشف اینکه چگونه شبکه های عصبی مصنوعی جهان را به گونه ای تفسیر می کنند که می تواند شبیه به ذهن ما باشد. من نمی گویم تصویری که من ایجاد کردم همان چیزی است که مونالیزا واقعاً به نظر می رسد، اما این چیزی است که ماشین یادگیری بر اساس متغیرها می بیند.

logo-samandehi