نگاهی بر طراحی کلاه های جین

استفن جونز، صنعتگر بریتانیایی، با برند پوشاک هلندی G-Star RAW برای ایجاد مجموعه‌ای از کلاه های ساخته شده از جین همکاری کرده است.

به گزارش گالری آنلاین، این مجموعه شامل پنج قطعه لباس و دو کلاه است. پارچه ها دارای دوخت‌های متضاد با رنگ طلایی که اغلب در لباس‌های جین یافت می‌شود.

شرکت G-Star RAW می‌گوید: «با الهام گرفتن از خلاقیت‌های جونز، کلاه‌های جین ساخته می‌شوند بدون اینکه از جزئیات پیچیده و لوکس چشم‌پوشی کنند.»

جونز افزود: «همه در سرتاسر جهان می‌دانند جین چیست و جین به چه معناست. "من جین را از معنی قبلی آش خارج کردم و آن را به چیزی که نبود تبدیل کردم.

سری لباس‌ها شامل قطعه‌ای با عنوان شنل کلوش است که یادآور کلاه آفتاب‌گیر جین با قطار بلندی که تا کف در پشت آن تعبیه شده است.

قطعه دیگری کلاه آفتابی را دوباره تصور می کند تا دور بدن بپیچد. این کلاه تنها با استفاده از لبه ساخته شده است و می توان آن را به دور کمر فرد استفاده کننده حلقه کرد.

سطل لایه ای دارای 11 کلاه سطلی جین است که روی هم چیده شده اند که هر کدام کمی بیشتر از کلاه زیر آن جمع شده اند.

یکی دیگر از کلاه‌های این مجموعه، یک کلاه بیسبال با مجموعه‌ای از بال‌هایی است که از کناره‌های سرپیچ امتداد یافته و در قسمت پشت به هم می‌رسند.

شرکت G-Star RAW می‌گوید: «دو کلاه آماده این مجموعه را تکمیل می‌کنند که از سبک‌های لباس‌های خیابانی کلاسیک الهام گرفته‌اند که محبوبیت جهانی دارند: کلاه سطلی و کلاه بیسبال».

کلاه بیسبال بالدار نیز به عنوان بخشی از مجموعه لباس های آماده موجود است. این مدل دارای طراحی شش پانل شبیه به همتای کوچر خود است، با یک گیره صاف و دو بال کوچکتر که می توان آن را در عقب باز کرد.

استفن جونز یک صنعتگر بریتانیایی است که در دهه 1970 هنگام حضور در سنترال سنت مارتینز وارد صحنه مد لندن شد.

جونز با افرادی مانند ویوین وست وود، دیور و ری کاواکوبو همکاری کرده است و برای دایانا، پرنسس ولز، میک جگر و لیدی گاگا سرپوش سفارشی ساخته است.

آثار او به عنوان بخشی از نمایشگاه Met 2019 Camp: Notes on Fashion به نمایش گذاشته شده است.

logo-samandehi