نگاهی بر مهمترین آثار هفته طراحی در میلان

هفته طراحی میلان که توسط برجسته‌ترین نمایشگاه مبلمان جهان، Salone del Mobile برگزار می‌شود، هم از نظر وسعت و هم در مقیاس، چشمگیر است.

Louis Vuitton's Marc Fornes-designed installation space in the Palazzo Serbelloni, Milan. Courtesy of Salone del Mobile


به گزارش گالری آنلاین، این رویداد که امسال از 17 تا 23 آوریل برگزار شد، با نمایشگاه‌ها، تأسیسات عمومی، فعالیت‌های تعاملی، مهمانی‌ها و حتی یک نوار پاپ‌آپ هر گوشه‌ از کلان شهر شمالی ایتالیا را در بر گرفت که همگی آخرین تحولات در طراحی معاصر را به نمایش می‌گذارند.

شصت و یکمین دوره با حضور حدود 2000 غرفه‌دار از 37 کشور جهان، بازگشت این رویداد به قدرت زمان پیش از کرونا را نشان داد. سازمان دهندگان سالن اعلام کردند که مشارکت بازدیدکنندگان تا سال 2022 پانزده درصد افزایش یافته و به بیش از 300000 نفر رسیده است. ماریا پورو، رئیس Salone del Mobile Milano گفت: «ما نسخه‌ای را ارائه می‌دهیم که تازه‌تر، در دسترس‌تر، حیاتی‌تر و سرزنده‌تر است. «این یک سالن مملو از چیزهای جدید و باز برای گرده افشانی متقابل خواهد بود. طراحی و مبلمان توسط علم، تحقیقات فناوری، هنر، عکاسی، ارتباطات دیجیتال، انتشارات و موارد دیگر تقویت می‌شود.

بازگشت نمایشگاه یورولوس با تمرکز بر نوآوری‌های طراحی نور دوباره آغاز شد. در این فضا، برند کشور چک، Lasvit از Constellations رونمایی کرد، مجموعه ای از نورپردازی که توسط معمار مشهور نیویورکی دیوید راکول برای تقلید از شکل گیری ستاره ها ساخته شده است. در جای دیگر، تام دیکسون طیف جدید Puff Light خود را معرفی کرد، از جمله یک "ربات مشارکتی" که تکامل تولید قابل تنظیم را نشان می دهد.

سالن «Salone» امسال میزبان Salone Satellite بود، بخش وسیعی از نمایشگاه که به طراحان نوظهور اختصاص داده شده بود. ماهواره «Satellite» که توسط کهنه کار صنعت و مدیر ارتباطات Salone، Marva Griffin نصب شده بود، یک نظرسنجی جامع از 550 استعداد تازه از سراسر جهان را به نمایش گذاشت. همچنین بیش از 30 دانشگاه طراحی پیشرو، از جمله مؤسسه پرات نیویورک و آکادمی طراحی آیندهوون، مدرسه‌ای که به ایجاد افرادی مانند سابین مارسلیس و مارتن بااس کمک کرد،را به صحنه بازگرداند.

نمایش‌های خانه‌های مد به یکی دیگر از عناصر اصلی هفته طراحی میلان تبدیل شده است، زیرا این صنعت – که در شهر مستقر است – به حوزه محصولات خانگی می‌رود تا اکوسیستم‌های گسترده‌تری برای مشتریان خود بسازد. این نسخه ورودی‌های پرهیاهویی از هرمس، فندی، و لا پریری داشت که برخی از پربازدیدترین installation ها هستند. لویی ویتون نیز 11 ضمیمه را به مجموعه در حال رشد Objets Nomades در ساختاری حباب مانند که توسط معمار فرانسوی Marc Fornes در کاخ تاریخی Palazzo Serbelloni طراحی شده بود ارائه کرد.

David Rockwell’s Constellations collection for Lasvit. Courtesy of Salone del Mobile

The COLOUR floor lamp by Norwegian designers Daniel Rybakken and Andreas Engesvik, part of Salone Satellite. Courtesy of Salone del Mobile

Lindsey Adelman’s chandeliers, part of Alcova. Courtesy of Salone del Mobile

Ginori 1735 Domus collection by Luca Nichetto with Rubelli (left) and Barovier&Toso. Courtesy of Salone del Mobile

Louis Vuitton’s Marc Fornes-designed installation space in Milan. Courtesy of Salone del Mobile

Dior’s Monsieur Chairs by Philippe Starck. Photo: Adrien Dirand. Courtesy of Salone del Mobile

Artisanal chairs by Loewe. Courtesy of Salone del Mobile

Objects of Common Interest’s Poikilos collection for Nilufar. Photo: Ruy Teixeira. Courtesy of Salone del Mobile

Galerie Philia’s “Desacralized” exhibition in a disused church. Photo: Maison Mouton Noir. Courtesy of Galerie Philia

Joana Vasconcelos’s pastel-toned BomBom collection for Roche Boboi, with her hanging Valkyries sculpture. Courtesy of Salone del Mobile

Bar Flora, by Sophie Lou Jacobsen and In Common With. Courtesy of Salone del Mobile

logo-samandehi