بیست ایده برای بزرگ‌تر دیده‌ شدن حمام‌های کوچک

در این مطلب نگاهی خواهیم داشت به ایده های Amanda Sims و Rachel Davies در طراحی داخلی حمام های کوچک.


به گزارش گالری آنلاین، طراحی داخلی حمام‌های کوچک چالش‌های خاص خود را دارد. اما با استفاده از ایده‌ها و ترفندهای مناسب، می‌توانید حمام کوچک خود را به یک فضای زیبا و کارآمد تبدیل کنید. در ادامه، چند راهنمایی برای طراحی داخلی حمام‌های کوچک آورده شده است:


۱- استفاده از رنگ‌های روشن و شفاف

کف و روشویی چوبی به حمام‌های شهری کوچک احساس گرمی و آرامش می بخشد. همچنین رنگ سبز نعنایی ملایم، نور طبیعی روز را از پنجره منعکس می کند. فضای اطراف وان باعث می شود اتاق بازتر دیده شود و پارچه پرده‌ای سبک، اجازه می دهد حداکثر نور وارد حمام شود.


۲- استفاده از رنگ تیره

به گفته‌ی Jenny Wolf از دفتر طراحی Jenny Wolf، حمام های کوچک (معمولا اتاق های بدون پنجره) اگر به رنگ تیره، مانند سیاه درآید، به فضا عمق می‌دهد و توهم فضای بزرگ‌تری ایجاد می‌کند. همچنین Fleming James از Oliver Street Designs توصیه می‌کند: از رنگ‌های تیره‌ی براق استفاده شود. این کار جلوه ای از آسمان شب را ایجاد می کند و نور کمی که در فضای اطراف هست را منعکس می کند.


۳- آینه کردن یک دیوار

به‌جای آنکه آینه را روی روشویی‌ آویزان کنید، یک دیوار کامل را آینه نصب کنید. انعکاس نور و الگوها (و گاهی باز بودن در حمام) به خوبی یک پنجره عمل خواهد کرد.


۴- در شیشه‌ای برای فضای دوش

به گفته‌ی Wolf، برداشتن پرده و استفاده از در شیشه‌ای، به بازتر شدن فضای کوچک حمام کمک می‌کند.


۵- حذف درب فضای دوش

می‌توان کلا در مربوط به فضای دوش گرفتن را حذب کرد.


۶- نور پس زمینه آینه

به گفته‌ی James: «اگر فضایی برای دیوارکوب ندارید یا می‌خواهید ظاهری مینیمال‌تر داشته باشید، می‌تواند یک راه شیک و مدرن برای تقویت نور باشد.»


۷- کاشی کردن

کاشی روشی بادوام برای تاثیرگذاری است و می تواند از کف تا سقف استفاده شود. Suzanne McGrath از شرکت طراحی McGrath II می‌گوید: «برای دیوار حمام‌های کوچک‌، کاشی‌های سرامیکی کوچک یک در چهار و دو در شش، که قیمت کمتری نیز دارند، مناسب است.


۸- بالا بردن پرده

برای فضاهای لاکچری مهم است که پرده حمام چگونه باز و بسته می‌شود، James توصیه می کند که «پرده را تا آخر بالا ببرید» و از ارتفاع معمول وان عبور کنید. بالا بردن پرده، دیوار‌ها را بلندتر نشان می‌دهد.


۹- تمیز نگه داشتن کف زمین

پوشاندن کف با روشویی علاوه بر احتمال زمین خوردن، می تواند فضایی تنگ و گرفته ایجاد کند. روشویی همراه با یک پایه یا روشویی بدون پایه (حالت شناور)، کف را تمیز نگه می دارد.


۱۰- استفاده از دیوارپوش (کاغذ دیواری) در مقیاس بزرگ

ممکن است فکر کنید که باید به دنبال یک طرح‌های کوچک باشید، اما در واقع بهتر است که طرح‌های بزرگ را انتخاب کنید. James توضیح می‌دهد: "کاغذ دیواری‌ها در مقیاس متوسط و بزرگ و الگوهای کاشی در واقع می‌توانند فضا را بزرگ‌تر کنند."


۱۱- استفاده از رنگ های براق برای انعکاس نور و تقویت فضا

حمام Brooklyn، به طراحی Casey Kenyon و Jonathan Beck، به کمک رنگ براق‌های با انعکاس نور، کاملاً مطبوع است.


۱۲- طرح دار بودن کف زمین

Wolf از کابینت های مخفی (تو کار) برای صرفه جویی در فضای کف استفاده می‌کند. کف چوبی با طرح تیغ ماهی نیز یک حمام بزرگتر و گرمتر ایجاد می‌کند.


۱۳- ایجاد شلف (طبقه) برای فضای دوش


۱۴- استفاده از طاقچه برای ایجاد فضای بیشتر

ایجاد فضای طاقچه مانند می‌تواند جای مناسبی برای گیاهان، مسواک و سایر لوازم ضروری باشد.


۱۵- تغییر جای ِ آویزان کردن حوله

به عنوان مثال در توالت West Village که توسط Ashley Darryl طراحی شده است، جای حوله به کناره‌ی روشویی شناور بسته شده است.


۱۶- تغییر ابعاد و اشکال روشویی

اگر حمام کوچک خود را از مجددا طراحی (یا بازسازی) می کنید، سینک گوشه ای کوچک ممکن است یکی از مفیدترین ایده ها برای فضاهای کوچک باشد. هیچ قانونی وجود ندارد که بگوید روشویی باید در ابعاد و اندازه‌ی استاندارد باشد. نصب روشویی در گوشه‌‌ها یا کنج، هم فضای کمتری اشغال می‌کند هم تمیز کردن آن راحت است.


۱۷- انتخاب قطعات کوچک و فشرده

وان، روشویی و قطعات جمع و جور و یا قابل حمل (حالت شناور) فضا را بازتر نشان می‌دهد.


۱۸- ایجاد فضای بسته برای مرتب دیده شدن

حتی زیبا‌ترین حما‌م‌ها هم با به هم ریخته بودن وسایل، شلوغ به نظر می‌آیند. بهتر است از فضاهای بسته و کمدهای قابل حمل برای نظم‌دهی به وسایل استفاده کرد.


۱۹- منحنی انتخاب کردن برخی از سطوح

با انتخاب سینک یا دوش منحنی می‌توان بخشی قسمتی از فضای حمام را بازیابی کرد. اگرچه ممکن است تغییر چندانی در فضا ایجاد نکند اما می تواند تفاوت ایجاد کند، به خصوص آنکه در فضای کوچک، که وسایل و مستغلات اهمیت دارند.


۲۰- قفسه‌بندی شیک

می‌توان از قفسه‌های شیک متناسب با دکوراسیون حمام انتخاب کرد تا فضای بیشتری برای محیط ایجاد کرد، مانند قفسه‌های اکریلیک که Fanny Abbes در طراحی‌های خود انتخاب کرد.

logo-samandehi