موزه علمی Chengdu اثر ZHA در چین افتتاح شد

موزه علمی Chengdu توسط معماران زاها حدید اخیراً با میزبانی کنوانسیون Worldcon و جوایز معتبر Hugo، به صحنه آمده است که نشان دهنده نقطه عطفی برای شهر Chengdu و جامعه علمی تخیلی جهانی است.


به گزارش گالری آنلاین، این موزه که در قلب منطقه Chengdu’s Pidu واقع شده است، ادای احترامی به میراث غنی شهر از پرورش نویسندگان مشهور داستان های علمی تخیلی چینی برای بیش از پنج دهه است. Chengdu، مرکز استان Sichuan، با جمعیتی بیش از 20 میلیون نفر به عنوان یک مرکز پر جنب و جوش از نوآوری ها و تحقیقات علمی ظهور کرده است. موزه علمی تخیلی Chengdu در شهر جدید علم و نوآوری، در کنار دریاچه زیبای Jingrong واقع شده است. این طرح به طور یکپارچه با محیط طبیعی ادغام می شود و ارتباطی هماهنگ بین موزه و پارک آرامی که آن را در بر می گیرد، ایجاد می کند. این یک سفر اکتشافی ایجاد می کند زیرا مردم مسیرهای عابر پیاده ای را طی می کنند که آنها را از شهر به قلب موزه هدایت می کند.

سقف موزه شبیه یک ابر سحابی در حال انبساط است که از یک نقطه مرکزی ستاره مانند تابش می کند. این نقوش آسمانی ظاهری متمایز به موزه می بخشد و به عنوان استعاره ای برای پلی میان تجربیات زیستی و تخیلات بی حد و حصر ما عمل می کند. به نظر می رسد این سازه در بالای سطح دریاچه شناور است و ترکیبی منحصر به فرد از زیبایی های معماری و طبیعی را ایجاد می کند. موزه علمی تخیلی Chengdu دارای 59000 متر مربع بزرگ است و مجموعه ای از امکانات از جمله گالری های نمایشگاهی، سالن چند منظوره، مرکز کنفرانس و امکانات مختلف را در بر می گیرد. دهلیز مرکزی و پنجره های وسیع آن که رو به کوه Xiling است، به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهد تا با محیط سرسبز موزه ارتباط برقرار کنند. موزه ZHA با بالاترین استانداردهای 3 ستاره برنامه ساختمان سبز چین مطابقت دارد و از رویکردی پایدار استفاده می کند. تهویه طبیعی را به حداکثر می رساند و از فتوولتائیک در سایبان سقف خود برای کاهش مصرف انرژی استفاده می کند. علاوه بر این، پارک اطراف با گیاهان بومی محوطه سازی شده است که آب باران را جمع آوری و ذخیره می کند و به سیستم زهکشی پایدار Chengdu کمک می کند. این ابتکار سیل را کاهش می دهد و تنوع زیستی را در سرتاسر شهر افزایش می دهد و تعهد Chengdu به پایداری زیست محیطی را بیشتر تقویت می کند.

کنوانسیون علمی تخیلی جهانی (Worldcon) که در سال 1939 تأسیس شد یک رویداد سالانه مهم برای علاقه مندان به داستان های علمی تخیلی است. جوایز Hugo که به نام Hugo Gernsback نامگذاری شده است، از سال 1955 در WorldCon ارائه می شود و به عنوان یک افتخار معتبر در ادبیات علمی تخیلی و فانتزی و همچنین سایر اشکال رسانه ای عمل می کند. در سال 2015، «The Three-Body Problem»، اثر نویسنده چینی Liu Cixin، هفتاد و سومین جایزه Hugo را برای بهترین رمان دریافت کرد. در سال 2016، "Folding Beijing" اثر Hao Jingfang، جایزه Hugo را برای بهترین رمان دریافت کرد، که باعث افزایش اعتبار جوایز Hugo در چین شد.


logo-samandehi