در حاشیه برگزاری نهمین کارنمای پژوهشی انجمن هنرمندان نقاش مطرح شد

فرشته ستایش: برگزاری کارنمای انجمن حرکت خلاقانه ای ست


فرشته ستایش از هنرمندان معاصر کشور در گفتگو با خبرنگار گالری آنلاین، در رابطه با آثارش در نهمین کارنمای پژوهشی انجمن هنرمندان نقاش ایران گفت:

در نمایشگاه کارنمای نهم مجموعه ای شامل چهار اثر تحت عنوان زندان بافت ارائه داده ام؛ این مجموعه را در واقع مولفه ای از فعالیتهای گوناگون سالهای کاری خود میدانم و در مسیر عبور زمان تجربیات مختلفی را پشت سر گذاشته که جوهره این تجربیات به رفتاری مینیمالیستی با رویکردی بومی منتج شده که در این مجموعه ارائه شده است. اولین بار در نمایشگاه انفرادی ام در گالری ویستا در سال ۱۳۹۵ در کارهایم نخ و ریسمان وارد شد، از آنجایی که ایرانی ام و ایرانیان در فرش، گلیم و گبه ... ریشه دارند، با مفاهیمی چون تنیدن و بافتن نزدیک تر شدم. مجموعه زندان بافت را ادامه نمایشگاه قبلم میدانم، این بار نخ و ریسمانهایم گسترش یافته و بافتها و تنیدن ها به بوم و زمینه کار تبدیل شده اند.

وی در رابطه با ایده برگزاری کارنماها بیان کرد: برگزاری کارنمای انجمن حرکت خلاقانه ای ست، چرا که این حرکت بزرگترین نقیصه ی انجمن در سالهای قبل را که نداشتن آرشیوی منظم و عدم توانایی رسد کردن فعالیت های اعضا بود را پوشش میدهد. به این طریق فعالیتها و دستاوردهای بصری آنان بطور گسترده و بدون انتخاب هیئت داوری به نمایش در می آیند و داوران از تعداد همیشگی و ثابت تبدیل میشوند به طیف گسترده ای از متخصصین و دست اندرکاران حوزه تجسمی، بدین منوال نقاش مخاطبین خود را خواهد یافت یا بالعکس. یکی از گله مندی های هنرمندان نقاش از بینالهای برگزار شده، داوری آثار بود که چه بسا به دلایل سلیقه ای و غیره، شانس شرکت و نمایشگاههای نقاشان توانمند به رد و حذف آنان منجر میشد‌.

ستایش در پایان ضمن تشکر از اعضایی که داوطلبانه در کمیته های مختلف زحمات زیادی را متقبل میشوند افزود: امید به آن دارم که هیئت مدیره جدید با تکیه بر تجارب مثبت دوره قبل اهدافی همچون گسترش هنرهای تجسمی در سطح جامعه، یافتن راهکارهایی برای معرفی و هرچه بهتر دیده شدن آثار در گالری های مناسب، بازاریابی و همسو شدن با جریانات روز جهانی توانمند حرکت کنند.

logo-samandehi